کد قفل کردن راست کليک

10 نکته راجع به انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله که احتمالا نمیدانستید! :: نومیشن | دانستی انیمیشن
نومیشن | دانستی انیمیشن

نومیشن | دانستی انیمیشن

محفلی برای تمامی طرفداران و عاشقان انیمیشن

10 نکته راجع به انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله که احتمالا نمیدانستید!

  • ۱۱۴۳
10 نکته راجع به انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله که احتمالا نمیدانستید!
کلیک کن کلیک کن کلیک کن کلیک کن

از زمان اکران در سال  1937 یا 1316 شمسی، انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله دیزنی دارای یک نماد فرهنگی بزرگ بود. این فیلم دیزنی را به یک استودیو توقف ناپذیر تبدیل کرد و همچنین الهام بخش کتابهای بی شمار ، نمایش های تئاتر ، برنامه های تلویزیونی ، فیلم های متفرقه و موارد دیگر بود.گفتنی است که سفید برفی و هفت کوتوله اولین انیمیشن سینمایی دیزنی به شمار میره.

داستان انیمیشن بر اساس یک افسانه آلمانی ، داستانی که (شاهزاده خانمی رو دنیال میکنه که از نامادری شرور خود فرار میکند و در طی اتفاقاتی به پیش هفت کوتوله میرود) در سراسر جهان مشهور شده است. اما هنوز حقایقی در مورد فیلم وجود دارد که ممکن است برای طرفداران دیزنی غافلگیر کننده باشد.

10- این فیلم نقاط عطفی برای دنیای انیمیشن بود!

این انیمیشن اولین فیلم بلند انیمیشنی تولید شده در ایالات متحده بود ، اولین فیلم بلند متحرک با قابلیت سلولی ، اولین فیلم رنگی و همچنین اولین فیلم بلند دیزنی بود. با این حال ، این اولین فیلم انیمیشنی نبود که تا به حال ساخته شده.

مورخان هنوز درمورد اولین انیمیشن سینمایی تاریخ بحث میکنند. برخی El Apóstol محصول سال 1917 آرژانتین که بر اساس آتش سوزی از بین رفت را اولین انیمیشن تاریخ میدانند و برخی ماجراهای پرنسس آچمد محصول 1926 را لایق این عنوان می دانند.

9- والت از 15 سالگی می خواست این فیلم را بسازد!

والت دیزنی پس از دیدن یک فیلم صامت بر اساس داستان مذکور (سفید برفی و هفت کوتوله) ، با بازیگری مارگاریت کلارک ، ایده ساخت این فیلم را در نوجوانی به ذهن ش خطور کرد. فیلم صامت بر اساس نمایشنامه ای در برادوی ساخته شده بود. او این فیلم را در حالی که در روزنامه نگاری واقع در کانزاس سیتی کار میکرد ، دید و گمان می رود که این اولین فیلمی باشد که او دیده است.

8- اشاره به داستان های برادران گریم در طول فیلم!

به داستانهای دیگری که از برادران گریم در طول فیلم جمع آوری کرده اند ، اشاره شده است. ایده این که سفید برفی به عنوان خادم کار می کند و نامادری اش لباس های پارچه ای می پوشد نه تنها اشاره ای به سیندرلا دارد ، بلکه او در حالی که درست مانند سیندرلا برادران گریم کار می کند ، توسط کبوترهای سفید احاطه می شود.

این امر در پایان انیمیشن نیز به چشم می خورد. در داستان اصلی ، سفید برفی پس از سرفه کردن سیب مسموم زنده می شود. اما در انیمیشن پایان عاشقانه ای رقم میخورد و سفید برفی با بوسه شاهزاده از مرگ نجات پیدا میکند ، این پایان بندی اشاره واضحی به داستان زیبای خفته دارد البته جالب است بدانید که دیزنی تا سال 1950 از این داستان ها (سیندرلا و زیبای خفته) اقتباس می کند.

7- انیماتورها ملکه شیطانی را بیشتر از سفید برفی دوست داشتند!

در حین کار بر روی فیلم ، انیماتورها عموماً ترجیح می دادند ملکه را برتر از سفید برفی بکشند و او راپیچیده تر می دانستند. آنها او را تا این حد دوست داشتند که از روتوسکوپی یا مدلهای انسانی استفاده نکردند و از پرنسس ها الهام گرفتند.

همچنین گفته می شه ، بسیاری از بازیگران زن معروف در آن زمان برای الهام بصری برای ملکه استفاده می شدند ، مانند گیل ساندرگارد ، مارلین دیتریش ، جوآن کرافورد و گرتا گاربو. 

6- ایده های متعددی وجود داشت که رد شدن!

چند ایده رد شده برای فیلم وجود داشت که بسیاری از آنها برنامه ریزی شده بود اما هرگز به صورت کامل انیمیشن سازی نشدند ، که تا حدی به دلیل مسائل مربوط به سانسور در آن زمان و همینطور مسائل مالی هم دخیل بودن. برخی از این موارد عبارتند از: افتتاحیه با مادر واقعی سفید برفی ، یک پیچش داستانی فرعی که ملکه عاشق شاهزاده می شود و او را در سیاه چال زندانی می کند ، دو تلاش ناموفق برای کشتن سفید برفی با نیم تنه و شانه مسموم ، تلاش ناموفق توسط حیوانات جنگلی برای آوردن شاهزاده به سفید برفی و چند ایده دیگر.

در طول سالها ، بسیاری از این ایده های حذف شده در کمیک ها یا کتابهای داستانی بر اساس فیلم دیده شده اند. برخی از طرفداران همچنین ادعا می کنند که در صحنه های ابتدایی شانه ای را مشاهده کرده اند ، احتمالاً مربوط به سکانس حذف شده بوده. علاوه بر این ، حدود 25 آهنگ برای فیلم برنامه ریزی شده بودند که فقط از هشت آهنگ استفاده شد.

5- بازیگر زن سفید برفی تقریباً تمام دوران حرفه ای خود را بدون اعتبار گذراند!

بازیگران بدون اعتبار یا uncredited به کسانی اطلاق میشه که در فیلم حضور دارند ولی ارزشی در فیلم ندارند به عنوان مثال نام شون در تیتراژ پایانی یا اولیه ذکر نمیشه گویی که اصلا کاری نکرده اند.

آدریانا کازلوتی ، صداپیشه سفید برفی ، برای فیلم فاقد اعتبار بود ، مانند دیگر بازیگران انیمیشن. او بعد از سفید برفی تنها چند نقش سینمایی داشت. او صدای "ژولیت"  را در "اگر من فقط قلب داشتم" در جادوگر شهر اوز نیز ارائه داد و نقشی بدون اعتبار هم در زندگی شگفت انگیز است داشت. او همچنین در نقش خود در موقعیت های تبلیغاتی برای فیلم سفید برفی نیز ظاهر شد ، مانند حضور در یک قسمت با موضوع دیزنی در برنامه The Julie Andrews Hour.

4- وجود مشکل در استخوان بندی انیمیشن!

در آخرین صحنه ، جایی که سفید برفی زنده می شود ، بدن پرنس تکان می خورد زیرا استخوان بندی ها به درستی در یک ردیف قرار نگرفته بودند. والت دیزنی قبل از اکران فیلم متوجه این اشتباه شد ، اما پولی برای اصلاح آن وجود نداشت. این اشتباه سرانجام در طول ترمیم دیجیتالی فیلم در سال 1993 برطرف شد.

3- این فیلم جایزه ویژه ای برای نمایندگی از هفت کوتوله دریافت کرد!

این فیلم در یازدهمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه افتخاری اسکار شد. به عنوان یک جایزه ویژه ، دیزنی یک مجسمه اسکار در اندازه کامل با هفت مجسمه کوچکتر دریافت کرد که توسط بازیگر کودک یعنی شیرلی تمپل اهدا شد.

علاوه بر این ، فیلم همچنین نامزد بهترین موسیقی متن نیز شد.

2- موزیکالی برادوی وجود داشت!

اقتباس موسیقیایی فیلم برای اولین بار در سال 1969 در The Muny تولید شد و ظرف 10 سال به تالار موسیقی شهر رادیو رسید و سرانجام در سال 1980 بسته شد. دیزنی حتی نمایش های صحنه ای را برای VHS و Betamax در خانه انجام داد.

چند تغییر در طرح فیلم برای اقتباس تئاتری نیز اعمال. یکی از موارد قابل توجه این است که پدر سفید برفی ، پادشاه ، شخصیتی که احتمالاً پس از مرگ در فیلم اصلی است ، در طول داستان زنده و سرحال است.

1- قرار بود بازسازی سفید برفی به صورت یک فیلم اکشن رزمی ساخته شود!

در طول این سالها ، دیزنی لایو اکشن های بسیاری از آثار خود ساخته. یکی از ایده های برنامه ریزی شده ، توسعه یک فیلم رزمی با الهام از سفید برفی بود که با عناوین "سفارش هفت" و "برف و هفت" شناخته می شد!

در یکی از ایده ها ، سفید برفی قرار بود یک زن انگلیسی باشد که در حالی که از هنگ کنگ فرار می کرد و خود را از امپراطوری شیطانی پنهان مبکند توسط 7 شکارچی دیو به دام می افتد دیزنی که بیش از یک دهه تونست پروژه را توسعه دهد ، در نهایت از سال 2012 تا بی نهایت این پروژه را به تعویق انداخت.(شما بخونید کنسل شد)

منبع : CBR

خب نظرتون چیه؟ کدومشون رو نمیدونستی؟اصلا انیمیشن سفید برفی رو دیدی؟ حتما برامون کامنت کن

کلیک کن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است