کد قفل کردن راست کليک

دلیل محبوبیت سری هری پاتر در چیست؟ :: نومیشن | دانستی انیمیشن
نومیشن | دانستی انیمیشن

نومیشن | دانستی انیمیشن

محفلی برای تمامی طرفداران و عاشقان انیمیشن

دلیل محبوبیت سری هری پاتر در چیست؟

  • ۸۵۹
دلیل محبوبیت سری هری پاتر در چیست؟
کلیک کن کلیک کن کلیک کن کلیک کن

خب همیشه برای رده سنی نوجوانان و جوانان سری فیلم های تخیلی پر طرفدار بوده مثلا مثل سری فیلم های "گرگ و میش" یا انیمیشن سریالی "میراکلس"اما از بین همهٔ اثرهای ژانر فانتزی، تخیلی همیشه هری پاتر و داستان هاش چند پله بالاتر از بقیه بوده!حالا میخوایم ببینیم چرا و به چه دلیل؟

خب تقریبا همه میدونن موقعی که "جی کی رولینگ" ( انگلیسی: J. K. Rowling‎ ) میخواسته سری کتاب های هری رو چاپ کنه هیچ انتشاراتی این کار و قبول نمی‌کرده چون ایشون یک خانم بودن که شهرتی نداشتن!
خلاصه ایشون بعد کلی واسطه و به این در و اون در زدن تونستن کتابشون رو توسط "انتشارات بلومزبری" که دختر صاحب انتشارات از شخصیت هری خوشش میاد به چاپ برسونن. حالا ایده کتاب از کجا بود؟
سال 1990 بود که "جی. کی. رولینگ" سوار قطاری تویه مسیر "منچستر" به "لندن" نشسته بوده و به قول معروف یهویی فکر و ایده اصلی هری پاتر به ذهنش رسیده. ( از این ایده ها خدا به ما نمیده که...) او در سایت تخصصیش نوشت که: «تقریبا از 6 سالگی می‌نوشتم، مداوم و همیشه، ولی هیچ وقت هیچ فکری به اندازه هری پاتر جذبم نکرده بود. من 4 ساعت تمام در ایستگاه و در قطار نشستم و تمامی ‌فکرهای مربوط به این پسربچه عینکی، جادوگری که نمی‌داند جادوگر است، یک به یک و تمام جزئیات به ذهنم رسید.»

خانم رولینگ در سال 1995، نوشتن اولین رمان که میشه «هری پاتر و سنگ جادو» رو تموم کرد و نسخه نهایی رو برای چندین آژانس فرستاد. "کریستوفر لیتل" که از کارمندان دومین آژانس بود، متن رمان "جی کی رولینگ" رو پسندید و اون رو برای چندین انتشاراتی فرستاد. 8 ناشر انتشار این کتاب رو رد کردن، ولی در نهایت نهمین ناشر که همون "انتشارات بلومزبری" بود، انتشار این کتاب رو به عهده گرفت و پیشنهاد پرداخت یه مبلغی رو به عنوان پیش پرداخت به خانم رولینگ داد. خود رولینگ تعریف می کنه که وقتی اول مینوشته به هیچ گروه خاصی از خوانندگان فکر هم نکرده بوده، ولی انتشارت بلومزبری، تصمیم گرفت که رمان رو برای کودکان 9 تا 11 ساله چاپ کنه ( والا من به شخصه هر چندسالمم باشه این اثر برام دوست داشتنیه) و در عین حال به رولینگ پیشنهاد کرد که نامی ‌برای خودش انتخاب کنه که یجورایی مردونه باشه، چون تجربه نشون داده بوده که خواننده ها از نوشته های نویسنده های مرد بیشتر خوششون میاد. پس «جون کاتلین رولینگ» به جی. کی. رولینگ تبدیل شد؛ شناخته شده‌ترین نویسنده حال حاضر جهان.

دلیل محبوبیت این 13 کتاب و بعد 8 سری فیلم این بود که خانم رولینگ از تخیل فوق‌العاده خاصی برخوردار بود و تصویر سازی و فضاسازی این پدیده بسیار بسیار پتانسیل بالایی داشت!
حتی من یادمه اوایل که طرفای سال 2001 بود که اولین قسمت هری پخش شده بود اینقدر همه استقبال کردن که هرجا میرفتم یه اثری از هری بود و هنوزم هست میدونید که هنوزم این فیلم جزو صد فیلم پر فروش تاریخه دیگه؟
حالا شما تصور کنید خود کتاب های هری پاتر خیلی پرفروش بود و اینقدر داستان عالی و نابی داشت و قلم نویسندش خفن بود باز از اون طرف هم فیلم هاش معرکه بود؛ چه از نظر گرافیک که هنوز بعد این همه سال حرفه ای و خفنه! چه از نظر بازیگرانش و فیلمنامش که تماماً حرفه ای کار شده بود. میخوام بگم که در اصل اگر این فیلم ها اینقدر پر طرفدار نمیشد باید راجبش بحث می کرد!
تقریبا اون سال های برای قسمت شاهزاده دورگه تقریبا 250 میلیون دلار هزینه شده بود و خب تو سال 2009 هزینه نسبتا بالایی بوده برای یک فیلم سینمایی و اثرش این شد که هنوز این قسمت پنجاه و پنجمین فیلم پرفروش تاریخه و حتی نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری هم شده بوده!


طرفدارای هری پاتر یا همون "پاتر هد" های عزیز که ارادت داریم خدمتشون هنوز که هنوزه جمعیت زیادی رو تشکیل میدن و فندومشون بعد این همه سال که از انتشار آخرین قسمت هری پاتر با نام "یادگاران مرگ پارت٢" میگذره باز هم جزو شلوغ ترین فندوم هاست. جی کی رولینگ که یک داستان دیگه هم در ادامه هری پاتر با نام "فرزند نفرین شده" نوشته گفته که قصد ساختن هیچ فیلمی در این باره نداره و دست مارو گذاشته تو پوست گردو. درحال حاضر تنها یک نمایشنامه از این اثر موجوده که در پایان مقاله براتون قرار دادیم!
حالا که بحث اثرات متفرقه شد براتون تعریف کنم که چند سال پیش در تابستان ۲۰۰۸ درست یک سال بعد از انتشار کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ, جی کی رولینگ پیش درآمدی درباره ی مجموعه ی هری پاتر منتشر کرد. این پیش در آمد کوتاه و مختصر فقط شامل ۸۰۰ واژه بود که درباره ی جیمز پاتر, سیریوس بلک و فرار اونا از دست پلیس ماگل ها بود. رولینگ خلاصه ی کوتاهی از ایده ی خودش رو روی کارت پستال نوشته بود. کارت پستال تویه اواخر آپریل دزدیده شد و الان هنوزم پلیس در جستجوی اوناست. (هعی...)

حالا میدونیم در نتیجه هیچ چیزی جز ذهن قوی و قلم خوب این نویسنده و یکمم ایده خفنشون، دلیلی برای پر طرفدار بودن این اثر نیست.

برای دانلود کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده کلیک کنید


امیدوارم که از این مقاله خوشتون اومده باشه و برای دوستاتون هم ارسال کنید.

کلیک کن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
  • میشه بقیه قسمت ها هم بزارین

  • حتی اگه هری پاتر دیگه ادامه نداشته باشه... ما پاترهدا همیشه هستیم 😉😄

    پاسخ:
    بله با قدرت
  • این فیلم واقعا عالیه 😍 این سایت هم دیگه فوق العاده هست 😍کاش فرزند نفرین شده رو هم بسازن🥺

    پاسخ:
    عزیزید ، قربان شما، آره واقعا، کاش بسازن
  • کتاب اینقدر با جزئیات نوشته شده که اگه میخواستن فیلم رو دقیقا از رو کتاب بسازن بجای 3 ساعت هر قسمت 12 ساعت میشد

    پاسخ:
    آره منم شنیدم
  • من با نظر شما موافقم.ذهن بچه های هشتادی یا نودی واقعا خلاقه و دوست دارن که فیلم های اکشن و خفن خوبی تولید بشه و فیلم هایی مثل گرگ و میش و هری پاتر واقعا ارزشش و داره

    پاسخ:
    بله بله قطعا❤❤❤❤
  • خیلیییییی خوب بوووود دستت درست دلبندم

     

     

     

     

     

    پاسخ:
    عزیزید